anuradhapura - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu anuradhapura - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

anuradhapura

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

16 Oktober 2017 | Sri Lanka, Anuradhapura

We zijn met de trein naar anuradhapura gegaan. Bij aankomst op het station bleek dat alle 1e en 2e klas kaartjes uitverkocht waren en alleen 3e klas kaartjes beschikbaar waren. We hadden echt super super super basic plekken verwacht maar we zaten prima onder een ventilator en vonden het niet veel schelen met 2e klas kaartjes. We vonden het ook wel gezellig bij de locals. Er kwam een gezin naast ons zitten met een tweeling van 1 jaar oud en een kind van 5. Poe wat had die moeder het druk met de tweeling, en daarbij vergeleken waren die van ons echt super lief en rustig haha. Yara moest natuurlijk weer de wc bekijken, maar die was 2 treinstellen verder. Tussen de mensen door, want de trein was propvol, over een bewegend treinkoppeling tussen de treinstellen, langs open deuren ( hier gaan de deuren niet dicht tijdens het rijden en de mensen hangen gewoon aan de deur buiten de trein) naar de wc. Daar aangekomen bleek het een franse hangwc te zijn. Heeeeeel handig in een trein waar je flink heen en weer geschud wordt. Alles gefixt zegt yara nee mama ik hoef niet meer....aaahhhh misschien was dat arme kind zo ervan geschrokken dat ze niet meer moest, na een uur weer, 'mama ik moet naar de wc" Wij weer heel de hindernisbaan overwonnen en weer.... nee hoef niet.......ahhhhh, na een uur weer naar de wc en toen moest ze gelukkig wel plassen, dit keer dus niet voor niks gelopen. Bij het hotel aangekomen kregen we een smoezelige kamer met vlekken in het beddengoed (wel schoon maar niet eruit kunnen wassen) niet echt schoon, de wc trok niet door. Ik vond het vreemd want we hadden een standaard kamer geboekt en geen budgetkamer. Bij navraag bleek ( bij de niet echt gastvrije eigenaresse) dat we een andere kamer kregen omdat dit groter was en makkelijker met kinderen. Heel lief bedoeld natuurlijk maar om zomaar een goedkopere kamer te geven ook al is die groter mag natuurlijk wel eerst in overleg. Ik heb gevraagd om onze geboekte kleinere kamer te bekijken en die was wel beter en schoner en klein vinden wij geen probleem dus konden we gelukkig verhuizen.
S Avonds gingen we zwemmen want dat was de reden waarom we dit hotel buiten het stadje hadden geboekt. We vonden het water al iets troebel maar toen we er 2 min inzaten zag thomas van die waterbeestjes die ook in vijvers voorkomen en het water was echt goor!! dus snel dat bad weer uit en onder de douche.... geen warm water. even snel gedoucht en naar bed. De volgende ochtend zijn we langs de tempels gegaan in anuradhapura en aansluitend naar de tempels van minthale. Het was prachtig!!! vooral bij minthale echt een aanrader! en Yara heeft alles zelf gelopen, klein bikkeltje :)
s avonds zijn we het stadje weer ingegaan en heeft de tuktuk chauffeur ons gedropt in het gedeelte waar locals komen. Echt top! daar vonden we een klein local restaurant waar de eigenaar super goed engels sprak en voor ons eten liet maken wat niet pittig was..... heerlijk!! en super goedkoop nog geen 5,50 eur voor alles en het was zoveel dat we het niet eens op konden eten allemaal. Wat bleek zei de eigenaar, dat als je pittig eet dat je tot 75% meer kan eten dan als je niet pittig eet. Vandaar die mega portie's.
We hadden de belangrijkste dingen hier wel weer gezien en wilde ook echt niet langer blijven in het slechtste hotel tot nu toe dus zijn we de volgende dag weer verder gegaan met de trein naar Jaffna.

• 16 Oktober 2017 - 21:39

Mijnie:

Wat een super mooie foto’s.