singapore en melaka - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu singapore en melaka - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

singapore en melaka

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

31 Januari 2018 | Singapore, Singapore

We zaten er zo dichtbij dus hebben er nog 2 nachten singapore aangeplakt in onze reis. Ons hotel lag in little India, een prachtige kleurrijke wijk echt zo leuk om te zien. Singapore is een moderne en vooral schone stad. Hier kan het dus wel. Er staan ook hoge boetes op. Eten of drinken in de metro of op het metrostation 300eur boete. Iets op de grond gooien nog veel meer. Roken net zo. En het werkt want het is overal netjes. Het eerste wat ons opviel en ook de bijzondere aparte bomen die hier overal zijn, waar ook varens opgroeien erg apart.
Verder zijn we naar de Singapore zoo geweest echt de mooiste dierentuin ooit! Daar kunnen de Nederlandse en die in Australië niet aan tippen. We zijn naar de rivercruise en naar de gewone zoo geweest.
We hebben zoveel mooie en bijzondere dieren gezien en sommige ook waarvan we niet eens wisten dat ze bestonden.
De beesten hebben hele grote verblijven en de orang Oetangs hebben lianen van boom naar boom om in te spelen boven de wandelpaden. Wat we erg bijzonder vonden was dat ze hier ook twee panda's hebben erg mooi om te zien. Hopelijk de volgende in China :) bij een apenverblijf waar je tussen de aapjes kon lopen (zoiets als de apenheul) riep Thomas ineens kijk uit slang! Ik schrok me een ongeluk en ja hoor daar schoot net een klein slangetje voor mijn voeten langs. Haha waar ik in Australië drie weken panisch was voor slangen (voor de kinderen die overal heenrennen, maar geen slang gezien) ga ik er nu bijna op staan.... het was een lang maar heel dun slangetje. Die vind ik niet zo eng. De grote wel. Ook hebben we een soort rat op hertenpootjes gezien heel apart. Een ijsbeer, heel veel bijzondere apen, schilpadden,mooie vogels een hele grote krokodil die prachtig in een groot aquarium langs kwam zwemmen. En nog heel veel andere dieren erg mooi! Mocht je ooit in Singapore zijn dat is dit een aanrader. Sterker nog als je ooit naar een dierentuin wilt. Even sparen en een lang weekend naar Singapore gaan en dan hier heen, nergens is het mooier en uitgebreider dan hier.
Vandaag zijn we met de bus van Singapore (voor 8eur P.P 4,5 uur) met een super luxe bus weer terug naar Maleisië gegaan. Dit keer passeerde we de grens dus lopend. Eerst in Singapore eruit door de douane , bus weer in, 10min rijden en bus weer uit in Maleisië door de douane en weer de bus in. Weer een nieuwe ervaring. melaka is een erg mooi plaatsje met een oud historisch centrum, prachtige bouwstijlen. Ook heb je hier gekke toeristenfietsen een fiets met een karretje ernaast in de gekste dingen versierd, hello Kitty, minions enz yara wilde dat graag doen dus dat hebben we voor haar gedaan, was leuk om te doen. Ook hebben we winterjassen gekocht voor japan, morgenavond vliegen we daarheen en het is in japan maar 7 graden dus dat gaat lekker verkleumen worden na de temperatuur die we hier gewend zijn. fotos volgen nog want ik ga nu lekker slapen, morgen een lange dag. 2 uur met de taxi naar de luchthaven, vertrekken om 23:50 en dan 6 uurtjes vliegen naar japan. We zijn super benieuwd naar het land, het lijkt ons echt geweldig en natuurlijk de sushi....hmmmmmm

• 01 Februari 2018 - 10:30

Saskia:

ga even kijken of mn dagje uit zegels van de jumbo ook geldig zijn in Singapore Zoo :-P

Het ziet er allemaal weer super mooi uit!

7 graden kunnen jullie alvast een beetje gaan wennen voor als jullie straks weer terug zijn haha.
    En tja de sushi zal hier straks ook anders smaken denk ik....

geniet van Japan en een goede reis.x

• 01 Februari 2018 - 17:49

Mijnie:

Oeps, dat wordt afzien in die kou....maar wel een mooie afbouw richting Nederland.
    Japan, lijkt me heel bijzonder, benieuwd naar jullie verhalen.

• 01 Februari 2018 - 21:49

Jolanda:

heerlijk om weer te lezen Susan!
    Succes met de temperatuur, hier koud!!
    Dikke kusssss

• 02 Februari 2018 - 21:34

Lucia:

Wat n mooie en leuke foto's weer, Zit te genieten hier.
    Kijk al uit naar het volgende verhaal Heerlijk.