kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

kandy

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

24 September 2017 | Sri Lanka, Kandy

We zijn in kandy!

In negombo hebben we de laatste dag nog heerlijk gegeten bij sunny.
Heerlijke verse jumbo garnalen de eigenaar vertelde dat hij ze die ochtend vers gekocht had op de vis markt.
Na een dag waarop we veel gezwommen hadden en naar de stad waren geweest was het tijd om weer in te pakken. Het volgende hotel had ik alweer geboekt en de dag erna gingen we met de tuktuk op weg naar het busstation. De busrit duurde 4uur naar kandy. Tyg genoot ervan om bij het open raampje te zitten en te zwaaien naar de locals. Na 2 uur had hij zin in een potje "geduld van papa en mama te testen". Alles haalde hij uit de kast. Op de stoel willen staan (naast een open raam) voor de stoel staan wilde die niet,zitten niet, speelgoed weggooien,op schoot niet en de overige passagiers trakteren op een krijsconcert had hij er geen zin meer in na een half uur en ging heerlijk liggen slapen. Pfff het is me er eentje, de leeftijd en onze genen.... nee vervelen doen we ons niet. De rest van de reis was die super lief dus een half uur op een rit van 4 uur dat is best prima (maar waarom lijken juist die minuten zo lang te duren he haha) Yara is heel rustig geweest en heeft zich goed vermaakt met haar magische teken bord en naar buiten kijken. De omgeving is echt prachtig in de bergen! Zo mooi groen en we zagen zelfs aapjes! De rit kostte 455 roupie totaal ( 5 eur)echt spotgoedkoop.

Bij het hotel aroma inn aangekomen lekker rustig aan gedaan. Echt een mooie kamer hebben we hier! We hadden voor twee nachten geboekt en besloten nog een nachtje extra bij te boeken. Vanmorgen zijn we naar de markt geweest, een fruitmarktje en dan kom je bij de markthal vlakbij het busstation. Echt geweldig om te zien! En weer heel veel locals. Die zijn echt gek op Yara en tyg. Er wordt van alle kanten gezwaaid en over hun haren en arm geaaid en geroepen hallo baby. Soms zelfs foto's gemaakt, we lijken wel een attractie soms. Vanavond nog waren we naar de tempel van de tand gegaan en stonden er ineens 20mensen om ons heen allemaal te kijken en foto's te maken. Echt apart. Ze zijn wel super vriendelijk dus dat is prima. Vanmiddag zijn we ook nog naar kandy City center. Een megagroot winkelcentrum, op de vierde verdieping is een kids park en zelfs een achtbaan! Wel duur voor srilankese begrippen. Entree betalen en or attractie, 20 min in een kindergedeelte 500 roupie voor 2kids. Ze kregen er wel nieuwe sokjes bij die aan moesten. Roze.. haha arme tyg.
De tempel van de tand (tand van de boeddha ligt hier) een hele mooie tempel en omdat we vlak voor sluitingstijd gingen waren en zowat geen toeristen. We waren toevallig op tijd om de soort stolp (behangen met goud) te zien. Die is maar drie keer per
dag een uur te zien. Erg mooi. Voordat we naar de tempel gingen zijn we nog naar een voorstelling geweest van de kandy dansers (traditionele dans) erg leuk om te zien. Alleen Yara moest naar de wc, daar aangekomen bleken het Frans wc's te zijn zonder wc papier ieeeeeeuww echt te smerig. Gelukkig was er een Japanse vrouw die wel tissues bij had voor yara. Ook nog een ander gezin leren kennen met twee kinderen net zo oud als die van ons. Een amerikaans gezin wat nu in maleisie woont. We hebben hun mailadres voor als wr daar zijn als we tips willen enz erg handig en leuk!
Morgen is het plan om naar een tempel te gaan een uurtje van kandy vandaan. Overmorgen willen we met de trein(6uur) naar Ella en daar blijven we dan weer een paar dagen.

• 24 September 2017 - 20:47

Saskia:

Super leuk om te lezen en de mooie foto's te zien.geweldig die tuk tuk.
    Nu al zoveel moois gezien en de reis is pas net beginnen,geweldig.
    Geniet ervan.x

• 25 September 2017 - 12:54

Mijnie:

De dansers dus gevonden, gaaf hoor! Veel plezier nog in kandy. En niet vergeten te smeren daar!

• 25 September 2017 - 17:49

Lucia:

Heerlijk weer zitten genieten van jullie avontuur.
    Kijk met plezier uit naar jullie volgende verhaal.
    Xxxx

• 26 September 2017 - 18:52

Charlie:

Super zo te horen en te zien aan de foto's!!

• 26 September 2017 - 20:09

Chloe:

Super leuk suus! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Dikke kus van ons

• 26 September 2017 - 20:39

DeEggentjes:

Wat leuk om te lezen nog heel veel plezier samen geniet er maar goed van.Groetjes van ons allemaal.

• 26 September 2017 - 22:19

Marcella:

Wat een beleving!

• 26 September 2017 - 23:51

Monique:

Wat leuk om zo een beetje mee te mogen genieten van jullie avontuur! Geweldig om te lezen en leuke foto's!! Geniet van al het moois!

• 27 September 2017 - 08:27

Marjolijn Rigtering:

Lieve Susan en Thomas, ontdek nèt deze site. Wat heerlijk dat het reizen jullie bevalt ! Ook dat de kinderen zich redelijk kunnen aanpassen. Heel veel avontuur en plezier samen ! Liefs. Marjolijn.

• 28 September 2017 - 22:06

Natasja Van Der Spoel:

Wat fijn om te lezen !!!!

• 29 September 2017 - 08:49

Jolanda:

Wat een avontuur weer Susan en Thomas. Geweldig om dit te doen en voor ons om zo mee te genieten