eerste dag - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu eerste dag - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

21 September 2017 | Sri Lanka, Negombo

Hallo allemaal!
Een berichtje van ons vanuit negombo. We verblijven in hotel maple leaf. Het is laagseizoen dus ze hebben nu maar twee kamers verhuurd en hebben heerlijk het zwembad voor onszelf.
We hebben een ruime kamer basic maar prima een warme douche en airco is voor in het belangrijkste. De kindjes hebben heerlijk geslapen in hun deryan tentjes.

We werden weggebracht door onze ouders met een busje erg fijn om mee weggebracht te worden want met ze alle was gezellig maar het parkeren bij Düsseldorf was wat lastiger....vraag maar aan onze vaders :) na 1,5 uur kwamen hun ook naar ons toe en was het al tijd om door de douane te gaan. Net daarvoor werden mijn vader en ik (suus) nog even geïnterviewd door een Duitse tv-zender over wat we er nu van vonden dat airberlin failliet was en Ryanair vluchten annuleerde en of wij daar ook bang voor waren met onze vlucht. Nou nee met emirates ben ik daar niet bang voor dat is zo'n grote maatschappij. Bij de douane was het nog even gedoe want ik had onze vloeibare stoffen in een groen netje gedaan (heb ik op andere vluchten ook gedaan en nooit een probleem) maar hier wel en thomas moest doorzichtige zakjes kopen. Moest hij terug door de douane en geld wisselen stond ik daar met twee kids en 4stuks handbagage tyg was weer een sport aan het maken van alle kanten oprennen, maar het personeel was heel aardig en hij mocht meekijken met de douanebeambte met het controleren. Yara heeft al een handigere leeftijd en blijft goed bij ons.Het was een mega vliegtuig en we hadden op de eerste rij drie stoelen (tyg heeft nog geen eigen stoel) en konden heerlijk op de grond spelen. We keken zo de cockpit in voor vertrek en zaten naast de trap naar boven naar de first class. Super luxe állemaal. Op twee kleine momenten na (lees tyg wilde alleen maar door het vliegtuig rennen en niet op de stoel of voor ons spelen en zetten het op een gillen) zijn ze verder super lief geweest met filmpjes en speelgoed. Yara had nog wel even snel alle filmpjes op ons iPad gewist, de boef.... de transfer in Dubai ging prima. Wel een super grote luchthaven! We moesten 40min lopen naar de onze gate en zelfs nog met de trein. Maar prima geregeld, je kon overal gratis buggy's pakken van emirates dus tygo heeft heerlijk geslapen in de buggy en Yara wilde het laatste stuk ook niet meer lopen dus voor haar ook een buggy gepakt. In het vliegtuig naar Colombo hadden we een gewone rij erg fijn want toen kon ik de legs up hangmatjes ophangen zodat ze konden slapen. Deze vlucht was 4,5 uur. Onze onvermoeibare kids gingen pas na 2,5 uur slapen en toen konden we ook even de ogen dicht doen. Op de luchthaven ging het prima en na het pinnen konden we zoeken naar de prepaid taxi, ik had dat op een blog gelezen maar ik herkende niks van op de foto, wel werden we constant aangesproken voor een taxi en zijn de mensen die aan je willen verdienen aardig opdringerig maar blijven gelukkig niet super lang doorgaan als ze doorhebben dat je echt niks van ze wilt. Buiten zag ik ineens de loketten die ik herkende van de foto en toen was een taxi snel geregeld voor 1800roupie (1000 is 5,50 eur) konden we onderweg naar negombo.

Gisteravond heerlijk verse vis gegeten vlakbij het strand, wokgroente, frietjes,rijst en drinken en dat voor maar 5000roupie (25 EUR waarvan de vis al 12 was)
Vanmorgen lekker gezwommen en een middagdutje gedaan (we proberen tussen 12-3/4 binnen te zijn ivm de warmte) en zo lekker eeer het dorpje in. Vanavond maar eens kijken wat we de aankomende dagen gaan doen, zaterdag gaan we namelijk weer op pad.

• 21 September 2017 - 20:45

Lucia Gerrits:

Zo ver weg en toch dichtbij. Heerlijk meegenieten met jullie avontuur.
    Heerlijk mee lezen alsof we er ook n beetje bij zijn.
    Heel veel reisplezier van ons. xxxx

• 22 September 2017 - 12:42

Ellis:

Ha wereldreizigers, goed om te horen dat jullie veilig in Sri Lanka zijn aangekomen en hilarisch om mee te genieten van reizen met jonge kinderen.Je kunt je verslagen na de reis bundelen en een boek uitgeven

• 22 September 2017 - 15:10

Marcella:

Geweldig, zo krijgen we een beeld van jullie reis! xxx

• 23 September 2017 - 11:06

Mijnie:

Suus, jullie avontuur is begonnen. Gestart in negombo, met een privé zwembad. Wat een luxe. Ben benieuwd naar het vervolg.

• 24 September 2017 - 11:41

Charlie:

Super zeg!! Geniet ervan en blijf jullie volgen xx

• 04 Oktober 2017 - 09:04

Marion:

Hoi Thomas & Suus ( en natuurlijk de kinderen)

Wat superleuk om jullie avontuur te kunnen volgen. Héél véél plezier toegewenst op deze fantastische reis!!!

Groetjes van ons allen