cameron highlands, penang en langkawi - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu cameron highlands, penang en langkawi - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

cameron highlands, penang en langkawi

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

31 Januari 2018 | Maleisië, Cameron Highlands

De theevelden waren echt prachtig om te zien! ook de vlindertuin was erg leuk.
Van de Cameron highlands zijn we naar penang gegaan met de bus 4 uurtjes. Echt een prachtige omgeving onderweg wat is Maleisië toch een mooi land! Penang bleven we 2 nachten. We hebben een halve dag tour gedaan naar een thais en burmees klooster, de botanische tuin, een dorpje wat aan een pier was gebouwd, een bijzonder oud huis waar ook de film Anna en the King was opgenomen en de gids heeft ons bij de kek lok si tempel afgezet. Prachtige tempel om te zien en er hingen ook honderde gele en rode lampionnen alvast voor het Chinese nieuwjaar 16feb. Ook was er een grote vijver voor waar we de honderde schilpadden konden voeren, dit vonden de kids erg leuk om te doen. Ook de streetart was erg leuk om te zien in de oude stad. Penang hadden we wel iets langer willen blijven maar we hadden al een vliegticket geboekt vanaf langkawi naar Singapore dus we gingen weer door. De bedoeling was om met de boot over te gaan. Maar toen ik de kaartjes wilde boeken zag ik allemaal horror verhalen staan dat gegarandeerd 2/3 van de boot super ziek word en moet spugen en mensen doodsangsten uitstonden door de golven en dat de boot vrij klein daarvoor was. Maar als je mooi weer hebt het een super relaxte tocht is van 4 uur... tja 50/50kans en aangezien Thomas al geen boot fan is hebben we maar gekozen om te vliegen. We vlogen met een klein vliegtuig van firefly (doet samen met malaysia airways) en was prima! De kortste vlucht ooit. Het was maar 25 min. Langkawi had een mooi strand en voor 4nachten was het voor ons prima te doen het plaatsje waar we zaten maar langer niet, dan waren we naar een ander plaatsje toegegaan want dit was mega toeristisch het hotel had een fijn zwembad met waterglijbanen dus de kinderen hebben zich perfect vermaakt. Hier zag je veel moslima's in kleding of een soort speciaal wetsuite water kleding zwemmen, bijzonder om te zien maar je went er snel aan. Alle zwembaden daar kunnen volwassenen ook in staan die zijn niet diep dat komt omdat de meeste Aziaten niet kunnen zwemmen en zo wel lekker kunnen afkoelen. We zijn een middag naar het aquarium geweest. Dat was ook erg leuk om te zien ook allemaal bijzondere vissen die we nog nooit hadden gezien, en hier de pinguïns met blonde plukjes gezien.

• 02 Februari 2018 - 21:24

Lucia:

Wat n heerlijk verhaal weer, Dit is iets wat je niet snel meer zal meemaken.
    Heerlijke ervaring en ontdekkingen en ook wel n heleboel ideeën opgedaan voor jullie huisje.
    Nog veel plezier en Geniet. xxx