trincomalee hindoetempel en curry's - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu trincomalee hindoetempel en curry's - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

trincomalee hindoetempel en curry's

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

30 Oktober 2017 | Sri Lanka, Trincomalee

het is weer even geleden dat er een blogje verscheen dus zal het even bijwerken :)
in ons straatje vonden we een ander klein guesthouse waar ze ontbijt hadden en hier gingen we lekker ontbijten. Ze vertelde dat we daar ook avondeten konden krijgen en toen ik aangaf dat ik de smaak heerlijk vond van de curry's maar het te pittig vond konden ze het ook maken zonder de pepers! het was heerlijk en ik had meteen gevraagd of we de dag erna weer daar konden eten en of ik mee mocht kijken hoe ze het maakte.
Super leuk om te zien en super makkelijk!
groente bijv boontjes aanbakken in de olie met wat knoflook en ui, wat kurkumapoeder, curryblaadjes en kokosmelk. Echt heerlijk!!

Ook zijn we nog naar twee grote hindoetempels geweest. Echt prachtig om te zien, zoveel kleuren en dierenafbeeldingen ( die vonden de kinderen super leuk om te ontdekken). Er was net een ceremonie aan de gang dus dat was helemaal bijzonder. Ook was er een oude man die rollend door de tempel ging, heel apart. Toen we een tour deden met de tuktuk zijn we naar fort frederick geweest, erg mooi om te zien! en naar een warmwaterbron. Aangezien ik gek op tuktuk's ben vroeg ik aan de chauffeur waar ze een veldje hadden waar ze lessen in tuktuks. Tot onze grote verbazing zei hij, je mag zo wel even rijden hoor (op een rustig stukje en zonder bomen om hem tegenaan te parkeren :) ) Echt super!!!! We mochten alle vier even rijden! tyg en yara vonden het ook helemaal geweldig.Onze volgende stop was Dambulla en daar gingen we met de bus heen. Het openbaar vervoer is super goed en goedkoop en wat wel bijzonder is is dat de buschauffeurs volgens mij aan het trainen zijn voor de formule 1. Onder luid getoeter, met de deur open waar de mensen inspringen als de bus al half rijd, waren we zo op onze volgende bestemming :)

  • 30 Oktober 2017 - 16:34

    Chantal :

    Heerlijk om weer iets van jullie te lezen. We hebben jullie verslag wel gemist. Henk, Marian en oma hebben al een paar keer gevraagd of er nog geen verslag van jullie op stond. Ik kan ze weer blij maken

  • 30 Oktober 2017 - 17:32

    Mijnie:

    Die formule 1buschauffeurs herken ik. Ik heb die afgelopen zomer daar al fietsend steeds moeten zien te ontwijken.......ik leef nog en ben heel dus is goed gegaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Trincomalee

Suus, Thomas, Yara & Tygo

Met ons gezinnetje gaan we tussen de 6-7 maanden reizen in Azië

Actief sinds 03 Aug. 2017
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 22086

Voorgaande reizen:

13 September 2017 - 01 November 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: