Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

Trincomalee

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

16 Oktober 2017 | Sri Lanka, Trincomalee

Voordat we vertrokken kwam housekeeping nog aanrennen met een rugzak en nog een tas die we op de kamer hadden laten staan, super lief maar die hadden we daar achtergelaten, dat mochten ze weggeven aan mensen die het graag willen hebben of kunnen gebruiken. We reizen nu nog met 3 stuks handbagage. 2x een tas van 10 kilo en een bedjestas van 5 kg. Past er allemaal prima in en hebben het gevoel dat we meer dan genoeg spullen bij hebben. Daarna zijn we met de taxi naar Trincomalee gegaan, Het was een hele comfortabele rit. Onderweg reed de taxi helaas wel een aap aan. Het was een grote aap en rende over de weg richting de bosjes, hij zat in de berm toen wij in de buurt kwamen en net voordat we hem wilde passeren rende hij de weg over en raakte net de auto, echt heel sneu. De chauffeur kon er niks aan doen. Ik heb gekeken of ik de aap nog zag maar niet meer te zien op de weg dus hij is de bosjes ingerend, hoop maar dat hij niet teveel letsel heeft opgelopen. Verder onderweg super veel vlinders en koeien op de weg. Zo grappig die lopen hier allemaal gewoon los door de winkelstraten en op de weg.
Trincomalee is echt een geweldige stad, totaal niet toeristisch een fijne sfeer en veel bedrijvigheid. We hebben een super fijn klein hotel aan het strand, een schone en prima kamer en super snelle wifi, heel handig.
We zijn vanmiddag naar de Hennes en maurits geweest, al heet dit hier de H&H en verkopen ze ook hindoekleding, en kleding van de c&a.
Op de kinderafdeling hebben ze zelfs ook een klein speeltuintje, echt helemaal top!!
Daarna naar een klein restaurantje geweest wat erg goed stond aangeschreven op tripadvisor, en het eten was heerlijk!!
Morgen gaan we een tour maken met een tuktuk door de stad en bezienswaardigheden eromheen. Ik had weer voor 2 nachten geboekt, maar we vinden het stadje zo leuk en hebben een fijne kamer dat we meteen met 2 extra nachten verlengd hebben.
Overal in de stad zie je hier herten, tijdens de oorlog zijn ze naar de stad gevlucht en ze vinden het hier zo prima dat ze gebleven zijn. Ze zijn ook super tam en je kunt ze gewoon aaien.

• 16 Oktober 2017 - 21:14

Natasja :

Wat een mooie foto s , en heerlijk om jullie zo te volgen

• 16 Oktober 2017 - 21:51

Mijnie:

Wat een bijzondere plek daar, klinkt super!

• 16 Oktober 2017 - 23:43

Saskia:

wat grappig van die hertjes....mooie foto's allemaal,ook van je vorige verslagen.
    Echt super leuk om te horen en te zien!x

• 17 Oktober 2017 - 11:41

Marcella :

Zo te lezen gaat het geweldig goed!!!xxx

• 25 Oktober 2017 - 18:48

Jolanda:

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Veel plezier weer

• 29 Oktober 2017 - 16:44

Jannie En Nico:

mooie foto''s,heel veel plezier samen,maak er iets van,groetjes uit holland,groetjes:jannie en nico