wildpark udawalawe en arugam bay - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu wildpark udawalawe en arugam bay - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

wildpark udawalawe en arugam bay

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

02 Oktober 2017 | Sri Lanka, Dambulla

Op Thomas zijn verjaardag gingen we naar het wildpark udawalawe.
We hadden een privejeep en toen kon de milkshaketour beginnen. Echt een safari we werden helemaal door elkaar geschud. De kids vonden het prachtig! Na 10 minuten hadden we al een hele familie olifanten voor ons staan. Zo bijzonder om te zien hoe ze in het echt leven! Dan wil je eigenlijk nooit meer naar een dierentuin. De gids stopte steeds bij pauwen, super enthousiast haha wij zo jaja...Mooi. haha die beesten zien we zo vaak op de kinderboerderij maar hier blijkbaar erg bijzonder. De tour duurde 2,5 uur en we hebben buffels, vogels, een arend, krokodillen (kleintjes van 1meter) en apen gezien. Daar was tyg helemaal weg van en zijn nieuwe woordje wat hij nu kan zeggen naast tuktuk is dan ook "aap". Aangekomen in urugambay na 4 uur rijden kwamen we bij onze accommodatie. Echt mega basic was ook wel goedkoop voor 15 EUR per nacht. Op de foto's zag het er beter uit en we kwamen er achter dat het alleen koud water had (stond niet vermeld ) . Maargoed het had een werkende airco en was schoon dus prima voor 3 nachten. De kids vonden de douche minder. Gillen en krijsen de eerste avond hahahaha. Arme kindjes. De dagen erna ging het prima en waren ze eraan gewend. Het is hier zo warm en zweterig dan die douche wel erg lekker is en is niet steenkoud maar iets warmer dan koud. We hebben hier lekker zandkastelen gebouwd en schelpen gezocht, vanmorgen met de tuktuk naar wiskeypoint geweest daar scheen het iets beter te zijn qua zee (is een surfplek hier) maar ook hier super krachtige stroming dus alleen lekker met de voeten in het water. Dat vinden ze ook super leuk springen in de golven. Je hebt hier veel restaurantjes met plastic tuinstoelen en kinderstoelen maken ze zo voor je. Gewoon 3 plasticstoelen opstapelen en voila! Een kinderstoel :) Morgen gaan we weer met een privetaxi 5,5 uur naar mirissa toe in het zuiden om daar te verblijven aan het strand. Met het openbaar vervoer kan ook met overstappen maar dan duurt het 8 uur. Vanaf mirissa kan het weer makkelijker met het openbaar vervoer.

• 02 Oktober 2017 - 18:56

Chantal:

zo leuk om jullie verslagen te lezen. Ik print ze elke keer uit en gaat het hele gezin langs en uiteidelijk gaat het verslag naar oma die ze keurig allemaal bewaard. geniet lekker daar.

groetjes van ons

• 03 Oktober 2017 - 13:02

Nienke Broekman:

Een wilde Indische olifanten familie!!! De kinderen zullen hun ogen uitgekeken hebben! Wat een fantastische avonturen beleven jullie zo! Zijn de kinderen weer opgeknapt? Jij ook Susan? Heel veel liefs van de Broekmannetjes!

• 05 Oktober 2017 - 16:38

William Gerrits:

ziet er superleuk uit.... veel plezier nog

• 06 Oktober 2017 - 20:59

Marcella:

Blijft leuk om te lezen!!!!!!