Laatste dagen hue hanoi en Kuala lumpur Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu Laatste dagen hue hanoi en Kuala lumpur Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

Laatste dagen hue hanoi en Kuala lumpur Maleisie

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

30 December 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

vanit dalat zijn we gevlogen naar hue, we moeste overstappen in saigon maar wat een gedoe daar zeg, je moest de luchthaven uit, toen weer opnieuw inchecken en we hadden maar kort tijd, maar al het personeel tijd zat, bij de rij an de doane zeiden ze nee hoor tijd zat en toen waren we bijna bij de gate toen werd al voor de laatste keer omgeroepen....het ging net op het nippertje. In hue zijn we naar de vinh moc tunnels gegaan en dat was zo bijzonder!! dit was ook echt iets wat thomas graag wilde zie in vietnam. in de oorlog leefde daar de mensen en zijn er in die tijd ook 17 baby's geboren. De kids vonden het super leuk met de zaklamp in de geheime tunnels! laatste dagen Hanoi waren fijn in een bekende omgeving, we hebben vanaf de luchthaven weer de lokale bus gepakt, erg goedkoop en leuk om te doen, Yara was zo moe van de vlucht dat ze in de bus zittend tegen het raam in slaap viel het hotel was overboekt maar we kregen een kamer in the old quarter het oude gedeelte van de stad, dat was ook prima. We hebben nog lekker om het meer heen gewandeld en daar waren zoveel locale mensen echt geweldig! kinderen die engels met ons wilde oefenen, dansgroepjes en optredens echt super leuk om te zien. Ook in onze straat zaten super veel wnkeltjes die volstonden met kerstspullen erg leuk voor de kerstsfeer.

In kuala lmpur hebben we op de luchthaven de kia trein gepakt rechtstreeks naar het centrum, op de foto van booking.com (de plattegrond) dat het hotel naast een metrostation lag dus we hebben het er maar op gegokt, de mensen zijn super gastvrij dus als we alleen al 3 sec om ons heen keken kwamen ze al vragen of ze konden helpen. na 2 keer overstappen waren we er.
En alles is zo schoon echt bijzonder! als je op het station rookt eet of drinkt kan je daar ook een boete van 500 eur voor krijgen dus dat verklaart veel hahah

Het hotel was gebouwd op een shoppingmall, 35 verdiepingen hoog met 615 kamers echt top!!! Wij zijn meestal van de kleine hotels/gesthouses maar dit is af en toe ook wel heel erg fijn!!
1e kerstdag hebben we roomservice besteld voor het ontbijt, hebben de kindjes hun kleinigheidje uitgepakt bij onze geknutselde boom, smiddags lekker buiten gezwommen met 28 graden, en savonds sushi afgehaald in de shoppingmall en een kerstfilm gekeken.
2e kerstdag niet echt iets bijzonders had hier ook niet echt de kerstsfeer die er 1e kerstdag wel meer was. blijft toch gek in de warmte kerst vieren en geen kerstboom hebben op de kamer/in je huis, ondanks dat alles hier wel versierd is en er overal kerstbomen staan.
2e kerstdag ook maar eens naar de dokter geweest voor mijn ogen, sinds dalat had ik last van extreem rode,gevoelige ogen die ik nauelijks open kon houden allebei. op thuisarts.nl had ik al gevonden dat het een verkoudsheidsvirus was wat twee weken kon duren en er niks echt voor te krijgen was aan medicijnen, maar na 2 weken half blind gereisd te hebben was ik het wel zat. ik kreeg van de perfect engels sprekende dokter 3 potjes oogdruppels die ik elk uur moest gebruiken en na 3 dagen moest het wel minder zijn. minder was het na 4 dagen gelukkig wel maar nu was alles erg troebel...pff dat weer dus ben ik in australie een opticien ingestapt waar ze ook medicijnen voorschrijven etc, want ook al heb ik vertrouwen in de dokters in maleisie, australie lijkt me nog betrouwbaarder. de opticien zei dat de medicijnen die ik kreeg prima zijn (antibiotica en steroidendruppels) maar dat het vulmiddel mijn ogen weer irriteerde lekker handig, dus nog extra druppels erbij gekregen en moet nu 5 dagen doorgaan zo en anders weer voor de check. moet zeggen dat het vandaag al stukken beter gaat en iets minder troebel, alleen bijv dit blog schrijven doe ik nog half blind want ik kan de tekst niet goed zien.
de shoppingmall had vanalles en ook een starbcks, en een keertje daar koffie drinken vonden we wel lekker, ik had chiocomelk soya met koffie en voor de kids soyalchocolademelk (vinden ze lekker en kan ik het verder opdrinken als ze wat laten staan) eentje was alleen zonder chocolade ds ik weer terug en kreeg een nieuwe want die andere twee was alleen de chocolade zonder koffie zeiden ze. maar tyg was weer aan het tetteren en na een paar slokken genomen te hebben heb ik het maar opgedronken en wat bleek ..... niks alleen chocolade daar hadden ze ook koffie in gegooit... hahah vandaar dat hij niet doordronk, koffie vond ie ds niet zo lekker.... oepsie maar wel al best wat op dus, gelukkig kon hij savonds wel slapen haha.
Maleisie heeft ons verder echt positief verrast met het super goede metro systeem, goed engelssprekende vriendelijke mensen en de moderne stad! de laatste dag zijn we nog naar het park bij de petronas towers geweest met een super leuke speeltuin voor kinderen, daar hebben de kids zich goed vermaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Suus, Thomas, Yara & Tygo

Met ons gezinnetje gaan we tussen de 6-7 maanden reizen in Azië

Actief sinds 03 Aug. 2017
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 22139

Voorgaande reizen:

13 September 2017 - 01 November 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: