hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

hoi an

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

08 December 2017 | Vietnam, Hoi An

We zijn nu in hoi an, wat een heerlijk plaatsje!!!! echt geweldig.
Overal lampionnen dat ziet er zo gezellig uit en super sfeervol.
Ook een verademing dat er in het oude centrum savonds uitgezonderd van fietsen geen verkeer mag komen, dat is erg fijn.
Verder zitten er hier heel veel mooie winkels, leuke koffietentjes en veel kleermakers. Ik heb 4 jurkjes en een winterjas laten maken. Een shopoholic plaatsje, maar gelukkig hebben we alleen handbagage en vol is vol. Wel willen we hier zeker nog een keer naar terug en als thomas een baan krijgt waar hij weer pakken moet dragen nog eerder naar terug want ze maken hier ook de mooiste maatpakken voor weinig geld.
We hebben een geweldig hotel! Als we weer teruggaan naar hoi an dan ook zeker weer hiernaartoe. Een lekker (fris wel ) zwembad erbij en maar 5 minuten lopen naar het oude centrum. Pakjesavond hebben we natuurlijk niet overgeslagen we hebben bioscoopavondje gedaan met een sinterklaasfilm en toen klopte de reispiet aan en 3 briefjes achtergelaten steeds weer naar een andere plek verwezen en toen vond yara de kadootjes, ze vonden het erg leuk! We hebben vandeweek ook een grieks restaurantje gevonden van een griek uit thessaloniki, echt leuk om weer wat grieks te praten en muziek te luisteren, en eens wat anders te eten! Echt heerlijk. De tweede keer dat we er waren had ik alleen kalamaris besteld ( inktvis) en zag een klein zwart streepje erop, ik dacht snijd het in stukjes en dan ik ik eromheen, popte er een oog uit van die inktvis iiiiieeeeeeeeeuuuuwwww, ik was er meteen klaar mee. De griek zei het hoofd is het lekkerste van de inktvis... umm niet voor mij en ik kreeg meteen een nieuwe portie met alleen de ringen zonder hoofd, dus oogvrij haha. In het restaurant kon je nog goed de waterstreep zien van de overstromingen van 4 weken geleden, echt bijzonder! want verder zag je in het stadje of in ons hotel er niks meer van terwijl het water toch 2 meter hoog heeft gestaan! gister hebben we een fietstocht gemaakt over het platteland. Ze hadden zelfs helmen voor de kinderen en goede kinderzitjes! we waren erg verrast daardoor want waren er al op voorbereid dat de kids in de draagzakken op onze rug moesten. Maar dit was stukken beter. Het was een pittige tocht.....poepoe 9 km haha nee echt super relaxt, we hadden nog wel veel meer kunnen fietsen. We gingen met de boot naar een eiland aan de overkant en hebben diverse dingen bezocht waaronder het weven van een mat waarop ze hier slapen. Dat mensje was 92 jaar en nog steeds aan het werk samen met haar schoonzoon. Ook zijn we nog bij een makergeweest van ronde bamboeboten, en daarna mocht ook idereen een keer erop varen. Wij vonden het leuker om te kijken en thomas gaat er zowiezo niet in, die denkt dat hij in elke rivier opgegeten wordt door krokodillen of haaien :) Het was echt een aanrader die tocht en yara en tyg vonden het ook erg leuk, ook om alle dieren te zien die er onderweg langs kwamen, koeien, kippen, varkens en eenden.
vandaag hebben we een relaxdag gehad en morgenmiddag gaan we naar de my son tempels hier vlakbij, wat we verder hier gaan doen in hoi an nog geen idee, lekker beetje slenteren door de leuke straten denk ik.
We blijven hier in totaal 9 dagen en 12 dec gaan we met de trein 10 uur naar nha trang, een nacht daar overnachten en dan door naar of dalat of naar muine dat moeten we nog even uitzoeken. daarna weer naar het noorden naar hue om de tunnels te bezoeken die ze in de oorlog gebruikte.

• 08 December 2017 - 16:24

Ab:

Wat leuk om te lezen allen die inktvis een beetje minder en nou maar hopen dat thomas gauw een baan vindt waar hij een pak moet dragen je moet toch een reden zoeken om terug te gaan maar het is wel een watje dat hij bang is om beeste tegen te komen die hem willen opeten hahaha ik wacht weer op de volgende reis verslag gr en een dikke knuffel

• 11 December 2017 - 09:58

Nienke Broekman:

Wat heerlijk dat reispiet zo ver de wereld over reist om jullie kinderen ook cadeautjes te geven. Daar zijn ze vast heel blij mee! Handig ook om van die houten blokjes te krijgen, die dienen voor van alles en nog wat. Als ze hun fantasie maar kunnen gebruiken, dan zijn ze vast blij!
    We wachten in spanning jullie volgende avonturen af!

• 15 December 2017 - 20:50

Marcella: