vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

vietnam

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

03 December 2017 | Vietnam, Hanoi

We zijn nu een week in Vietnam, een heel bijzonder land.
Wat vooral opvalt is dat het vooral veel vlees vlees en nog eens vlees is. Wij proberen zoveel mogelijk vegetarisch te eten (behalve pizza en hamburger en vis)en dat is een stuk lastiger hier dan in Thailand dat lekkere etnische missen we hier nu wel. Ze eten hier namelijk alles, ook hond en kat enzo dus nee dat is niet aan ons besteed. Ook moesten we even wennenaar aan het verkeer, als het voetgangerslicht op groen staat kun je met lef oversteven want ze rijden hier gewoon door en stopen niet. Maar na een paar dagen zijn we er wel aan gewend en de kids tillen we steeds op met oversteken. Op de luchthaven waren ze super kindvriendelijk want we kregen vooranog bij de visumbalie en bij de immigratie balie heel fijn :) we zijn ook nog naar halong Bay geweest dat was echt prachtig.
Het voelt hier gelukkig wel veel authentieker aan dan in Thailand. Na 3 dagen zijn we met de bus 5 uur naar sapa een bergdorp gegaan. Ze waren ons vergeten maar we zijn snel met een taxi en een minibusje naar de bus gebracht dus dat was wel fijn. Het was een sleeperbus wel relaxt konden we gewoon liggen en slapen. De weg was prachtig met platteland waar vietnameze met di herkenbare hoedjes op werken zo mooi om te zien, heel apart. De omgeving van sapa is prachtig groen in de bergen en je ziet hier vrouwen in traditionele klederdracht dat is erg mooi en bijzonder maar hier is het helaas de laatste 2 jaar erg toeristisch geworden. Je ziet hier ook kinderen van amper 5 met hun babybroertje op hun rug in de draagzak de hele dag zeulen om wat spulletjes te verkopen dat is erg sneu om te zien. Wij kopen dan ook nooit van kinderen om het te ontmoedigen maar wel van een oude vrouw of een moeder met een baby op haar rug. Kinderen horen kind te zijn.
Het is hier erg koud in de bergen dus snel een trui en een jas gekocht, het lijkt wel een Oostenrijks wintersportdorp. We wachten nu op de bus die ons terug brengt naar hanoi en morgen vliegen we naar danang om daar naar hoi An en omgeving te reizen. Ik zet vanavond als we goed internet of de aankomende dagen even de foto's erop

• 03 December 2017 - 09:50

Chantal :

Wat een ongelooflijke ervaring is deze reis, prachtig. Ik ga dit verslag zo meteen uitprinten en mee naar oma nemen, ze geniet héél erg van de varslagen. Groetjes Chantal en van de rest natuurlijk ook.

• 03 December 2017 - 13:59

Ab:

Ik snap dat jullie geen vlees eten maar wat een super reis en wat zien jullie veel en de kids ook erg goed dat jullie dit gedaan hebben . Ik hoop dat jullie nog heel veel zien en genieten een knuffel van ons greet en ab

• 11 December 2017 - 10:16

Nienke Broekman:

Wat een fantastische avonturen! De foto's van de slaapbus zien er echt heerlijk uit! lekker liggen en reizen tegelijkertijd!!! En wat heerlijk dat jullie hebben kunnen fietsen! Is fietsen niet het allerleukste om te doen op reis? Je actieradius vergroot en voor je gevoel zit je toch middenin de omgeving en beleving!!!