koh samui en koh phagnan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu koh samui en koh phagnan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

koh samui en koh phagnan

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

18 November 2017 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Na Pai zijn we weer naar chiang mai gegaan en hebben daar in een super leuk hotel overnacht "stay with me" heet het, het zit in een parallel straat bij de tapai gate, het straatje door naast de mac donalds en dan naar rechts . Ze hadden daar ook twee hondjes cappu en chino ( samen cappuchino) en daar konden de kinderen heerlijk mee kroelen en achteraan rennen om mee te spelen. In de minibus van pai naar chiang mai raakte we aan de klets met een duits meisje die 4 maanden door azie reisde, en deelde we ook een taxi naar de tapai gate, ze vertelde ons dat er naast de leuke zondagsmarkt ook een zaterdagnachtmarkt was vlakbij de chiang mai gate.
Wij gingen daar dus naartoe want we zijn gek op nachtmarktjes en dan vooral het streetfood :) goedkoop en heeeeerlijk!
Op deze markt kwamen we weer een ijsjesverkoper tegen en sinds vorig jaar was ik al wat aan het nadenken om op festivals enz te willen staan met iets. maar wat wist ik nog niet, zonder plastic, gezond maar wel lekker enz, en dit leek me wel wat. Dus gevraagd wat dat ding kostte en waar we het konden kopen. We werden verwezen naar china town en zo impulsief ( lees enthousiast haha) als ik ben wilde ik het liefste meteen gaan, maar de kids waren wel aan bed toe dus maar een dag gewacht, meteen opgezocht op internet wat het kostte om via dhl per boot te laten verschepen en vlakbij zat een verzendpunt dus geen probleem. In China town hadden we het snel gevonden en na lang wikken en wegen hebben we twee bakken gekocht. Toen kon het inpakken, naar de taxi slepen, in ons piepkleine kamer een nacht laten staan want het was zondag en dhl was dicht, op maandag naar dhl toe. Thomas heeft zich een breuk gesjouwd met dat ding op zijn schouders. Komen we daar aan bleek dat je het alleen per vliegtuig snel kon versturen voor 3x de prijs die ik had gezien..... ik dacht dat ik niet goed werd.... tjee wat een geld. Dus wij gevraagd waar we het nog meer konden versturen. Dat kon wel om de hoek zeiden ze bij de thaise post. Ik daar heen gelopen. Het kon met de boot dan zou het 3-4 maanden duren maar was geen probleem alleen konden ze daar geen garantie geven dat het aankwam.... ja lekker dan dat risico lopen we dus niet he. Zeer behulpzaam zoals de thaise mensen zijn wees ze me de weg naar een ander postkantoor met garantie. Ik samen met yara een kwartier rondgewandeld, niks geen postkantoor. Toch maar ergens gevraagd en bleek dat dat allang was opgeheven. Heel handig. Dus wij weer terug naar dhl, pakket opgepakt allemaal in een rode taxi en naar de thaise post die een eindje weg zat maar wel met garantie. Dat pakket weer 2 trappen opgesleept komen we daar aan bij de bali is het 20 kilo en 120 gram.... en het mocht niet meer dan 20 kilo zijn. en ze gingen het niet versturen want er zat een bolling op van het handvat van de deksel en het kon alleen een rechte doos zijn aaaaaaaahhhhh, nergens andere dozen te vinden natuurlijk dus wij het pakket weer meegesleept terug naar dhl en daar met veel slikken het pakket voor een belachelijk bedrag verstuurd. het was erg snel inderdaad want de dag erna kregen we al een mail of we invoerrechten wilde betalen Dat was maar 15 eur maar de btw..... belachelijk!!!! maar het is nu in nederland gelukkig. Een duur grapje is het geworden, dus de aankomende 5 jaar sta ik ze te verkopen om het terug te verdienen hahaha. Dus een foodtruck festival, markt, koningsdag, rondrijden in de buurt, een feest/ bruiloft of kinderfeestje dat lijkt me erg leuk om vers fruit ijsjes te verkopen zonder plastic ;), dus mocht er iemand interesse hebben laat het maar weten! We willen er ook een tuktuk bij als "foodtruck" en ook om voor mij in rond te crossen en de kids naar school te brengen haha dat wordt nog wat. Maargoed eerst maar weer even sparen. Donatie's voor de tuktuk zijn altijd welkom ipv kerstpakket :) haha nee hoor grapje
Na chiangmai waren we wel weer even klaar met steden en hebben we besloten om naar koh samui te vliegen. Daar zijn we twee nachten gebleven in een heerlijk hotel met zwembad voor maar 11 eur. Daarna met de boot naar koh phagnan. Ze vonden de boot geweldig! We zeiden nog tegen elkaar in de taxi dat ze super flexibel zijn wat betreft reizen, of het nu met de minibus, taxi, vliegtuig, bus of trein is dat maakt ze niks uit en zijn ze super lief. Wat een prachtig eiland is koh phagnan!! super groen en niet mega toeristisch. De eerste twee nachten hebben we een keer luxe gedaan om een hotel met zeezicht te boeken en met een bubbelbad.
Echt prachtig!! helaas konden we het spabad niet gebruiken want er kwam alleen bruinig bergwater in. bij de wasbak en de douche merkte je dat niet maar als je het bad vulde wel. zo jammer! ze hebben het nog geprobeerd anders te maken maar tot 3x toe steeds bruinig water, het was wel schoon zeiden ze. maar zeker niet aantrekkelijk om in te gaan zitten. Als we in een bergmeertje willen zwemmen dan gaan we daar wel naar toe en niet in het bad.... heel erg jammer maar helaas pindakaas. Het uitzicht wat we wilde hebben we wel gekregen en het zwembad was erg fijn dus dat scheelde. Vandaag zijn we naar Salad beach gegaan naar een houten hutje. Echt hilarisch toen we er aankwamen. De eigenaresse vroeg aan mij of ik de kamer wilde zien en ze had een bak sleutels bij, ze was aan het zoeken naar de kamer, steeds een huisje opendoen o nee dit was het niet, weer een andere, en weer terug naar de receptie, daarna weer terug. en zo 4x.... ze kon het niet vinden (snapte denk ik zelf haar systeem niet zo) na een half uur had ze eindelijk het huisje gevonden en was het prima. Zag er echt grappig uit, als een kip zonder kop het goede huisje zoeken. Het was een goedlachse en super lief vrouwtje dus maakte niks uit.
Morgen op tyg zijn verjaardag gaan we naar een boerderij met minischaapjes. Haar oude moeder gaat ons brengen als taxi ...... haha ben benieuwd want ze hadden nog nooit van die boerderij gehoord en waar het was enz., of we het gaan vinden weten we nog niet, anders hebben we iig een sightseeing tourtje. Dat is ook prima voor ons :) overmorgen gaan we verhuizen naar de buren, dat scheelde best wat per nacht ;) tja we moeten toch ergens het ijsjes project terugverdienen haha.
Hier kost het 20 eur en bij de buren 10 eur per nacht en dat ligt pal aan het strand dus ja.
we blijven daar tot 24 nov en dan naar koh samui voor een nacht, 25 nov vliegen we naar bangkok en 27 nov naar vietnam voor weer een nieuw avontuur.

Vanavond hebben we de intocht van sinterklaas gekeken, dat vonden de kinderen erg leuk! Yara begint het al iets meer te snappen en toen we erna sint muziek aanzetten was ze niet meer te stoppen :) zo leuk. Op het liedje welkom sinterklaas van raak was ze flink aan het dansen en ook tyg kan al klaas en piet zeggen. Volgende week mogen ze hun schoen zetten, want de reispiet komt vast ook deze kant op voor hun, toen we vroegen wat yara graag wilde zei ze snoep en eten...... tja echt iets voor haar ;)

• 18 November 2017 - 16:50

Ab:

Als ik het begrijp dan ktijgt olaijs een concurrent
    Ken je ook room ijs maken ik vind het echt een goed idee .
    En wat een heerlijke reis en de kinderen zijn net zo gek van reizen als jullie
    Maar dat is alleen maar goed en natuurlijk komt de reis piet bij de kids
    Wees maar blij dat je daar zit want het is hier erg koud dus geniet er maar van een dikke knuffel van ons

• 20 November 2017 - 18:35

Marcella:

Hij staat veilig op zolder de ijs machine!
    Prachtig om te lezen!

• 20 November 2017 - 19:38

Lucia:

Leuk is het om jullie reisverhalen te volgen.
    De kids zijn alweer flink gegroeid zo op de foto's en als ik ze hoor praten hebben ze al heel veel woordjes bij geleerd.
    Zo lekker om ze zo te zien rennen en springen. Dat doet mij goed.
    Wat n ervaring is het om 2 jaar te worden in een heel ander land.
    Heerlijk geniet met volle teugen en tot het volgende verhaal. xxx

• 20 November 2017 - 21:56

Mijnie:

Ben benieuwd naar jullie ijsjes. Welk festival gaat het worden?