unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

unawatuna

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

30 Oktober 2017 | Sri Lanka, Unawatuna

Wat een heerlijk relaxt dorpje.
Heel veel kleine restaurantjes, heerlijke sfeer, fijn strand met veel schelpen, verse sapjes en wat bob marley muziek :) Wat wil je nog meer? umm wifi :) in ons hotel was dat bar slecht en thomas had deadlines ivm de btw maand. dus na wat zoeken vonden we bij een ander hotel wel wifi en zijn we daar ook heen verhuisd na eerst 3 nachten bij het andere hotel geweest te zijn. Op het strand was een heerlijk restaurantje, het heette black en white en had de lekkerste verse jumbo gamba's die wij ooit gegeten hebben!
Ook was er in een van de kronkelstraatjes een sapbarretje, het heet the juicebox en heeft daar ook het formaat van :) super aardige jongen en we hebben hem geholpen om zijn barretje aan te melden bij tripadvisor zodat nog meer mensen daar kunnen gaan genieten van zijn heerlijke smoothies. We zijn ook nog met de stadsbus naar hikkaduwa geweest een plaatsje ongeveer een 1/1,5 uur verder. Daar was het tsunami foto museum. Zo bijzonder om al die foto's te zien en de verhalen te lezen en te horen van de eigenaresse, echt heel erg indrukwekkend. Daarna zijn we naar de schilpaddenopvang gegaan, de eigenaar vertelde dat 2 op de 3 schilpadden die bij hem gebracht worden plastic in hun maag hebben. De laatste die was binnengebracht moest daar zelfs aan geopereerd worden, zo sneu. Daar doen we het het tenslotte voor, voor de schildpadden, om minder plastic te gebruiken. Ook hier op reis, geen plastic zakjes aannemen (behalve sporadisch een klein zakje om als als spuugzakje in nood te gebruiken voor de kids, wat we al een aantal keer nodig hebben gehad. Ook proberen we zo goed als geen rietjes te gebruiken, we hebben onze metalen rietjes bij. Helaas lukt het niet altijd maargoed, elk rietje wat we niet aannemen is er weer eentje minder. Dat is echt een probleem, bij elk strand ruim ik een stukje op en elke keer vind ik weer rietjes, of lepeltjes van ijsbakjes. Ook zijn we nog naar Galle geweest, Een prachtig fort was er en binnen het fort was een ander stadje, met prachtige koloniale portugese gebouwen. We hebben hier heerlijk rondgewandeld.
De laatste avond hebben we bij zonsondergang heerlijk een drankje gedronken op het strand. De kinderen waren aan het spelen dat ze een schelpenwinkeltje hadden, echt zo lief!! Het was een prachtige avond.
Gister zijn we met de trein en de bus naar de luchthaven gegaan want onze vlucht naar thailand stond op de planning.

• 30 Oktober 2017 - 21:44

Natasja:

Wat fijn om weer wat van jullie te lezen in jullie mooie reis en met bijzondere ontmoetingen , en wat heerlijk dat jullie zo genieten

• 30 Oktober 2017 - 22:43

Mijnie:

Wat zijn deze foto’s herkenbaar,zo leuk om dit zo terug te zien. En wat hebben jullie het heerlijk zeg. Wat super dat ik hier vandaan met jullie mee mag genieten.