colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

colombo

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

10 Oktober 2017 | Sri Lanka, Colombo

We zijn in Colombo. De treinreis was prima vanuit mirissa en ze zijn hoe zo vriendelijk ook voor kinderen! Halverwege de rit kwam er een australische moeder met 2 jonge kindjes in de trein en een bankje werd gewoon schoongeveegd door de conductrice, de toeristen die daar ook wilde zitten werden streng tegen gehouden en een local die er gewoon ging zitten was binnen no time er ook weer af door haar, alles om die moeder met kindjes een zitplaats te geven haha. Voor ons ook altijd handig, altijd een zitplaats in de trein of bus. Verder zijn de Sri lankeese mensen zowiezo behulpzaam. Yara moest naar de wc in de trein en thomas ging met haar mee (tyg lag lekker op mijn schoot te slapen) en kreeg de deur niet goed open. Een local die in de buurt stond ging helpen met ninjabewegingen om de deur in te trappen en open te slaan, totdat ze ineens iemand hoorde zeggen he' he' ! Was die gewoon bezet haha thomas maar even een stukje verder gelopen :) bij het treinstation aangekomen kwamen we het Nederlandse stel weer tegen die we hadden gesproken tijdens de treinreis naar Ella dus dat was erg gezellig. Bij het treinstation vroegen we een tuktuk naar ons hotel, dat kostte 1500 roupie en vonden we teveel, dus wij doorgelopen naar een bus en daar een bus ingestapt bij de buschauffeur die ja zei toen we de wijk noemde. Op goed geluk dan maar en kostte 50 roupie (28cent) en we kwamen in de wijk uit, het laatste stukje met de tuktuk en toen kwamen we bij ons hotel bo-mie in de buurt van het visa kantoor. Super leuk mini hotel met 5 kamers. En we hebben echt een megagrote kamer. Vanmorgen naar het visa kantoor geweest. Toen we daar aankwamen was er nog geen medewerker maar konden we wel de formulieren al invullen. Voor de kinderen moesten er toch pasfotos op dus wij weer naar een ander gebouw daarvoor en weer naar de 4e verdieping. Na 4 uur! Was het eindelijk geregeld. We dachten alleen dat het visum een maand geldig was, maar het is geldig van de 20e tot de 20e en de kinderen betalen de verlenging wel (ipv het gewone gratis visum) dus eigenlijk gebruiken wr maar 10dagen van de maand verlenging voor 166eur....oepsie miscalculatie duur grapje, maargoed om over 10dagen al weg te gaan hier zouden we niet zoveel kunnen zien in ons relaxte reistempo van gemiddeld 3 nachten per plek.We hebben ondertussen gezellig zitten kletsen met een 34 jarige monnik uit Birma. Nadat we klaar waren zijn we naar de burger King geweest. Daar konden de kinderen even spelen en een keer wat anders eten dan rijst. Gisteravond hadden we wel een super leuk local restaurantje gevonden vlakbij was we rijst hebben afgehaald en het locale armeluizenvoer op straat (gekookte kikkererwten, echt super lekker!!) En dat voor totaal 160 roupie (88 cent) we hebben het meegenomen naar het hotel en heerlijk gepicknickd op een sarong. Morgen gaan we door met de trein naar het noorden. Om de lange treinreis op te splitsen stoppen we in anurdhapura en gaan we daar tempels bekijken en we hebben een hotel met zwembad weer geboekt dus dat is ook fijn! We kijken er weer naar uit! We merken nu dat we in een reisritme beginnen te komen en de stress is eruit. We weten zelfs niet meer welke dag het van de week is dus dat is fijn!

• 10 Oktober 2017 - 15:33

Lucia:

Leuk! Weer n stukje verder in jullie avonturenreis. Wij Genieten met jullie mee.
    Wat lekker dat jullie nu echt aan het genieten zijn. Ben benieuwd naar de foto's van de tempels.
    xxxx

• 10 Oktober 2017 - 16:55

Ab:

Geweldig jullie reis verslag te lezen je merkt aan schrijven dat jullie in de doe maar rustig modem zitten
    Goed zo dan geniet je er echt van gr ab en greet

• 11 Oktober 2017 - 11:51

Marcella:

Gaat lekker daar zo te lezen Veel plezier!!!

• 14 Oktober 2017 - 09:39

Mijnie:

Wat een gedoe met dat visum. Gelukkig weer geregeld en op naar leuke dingen. Veel plezier in het noorden. Ben nu al benieuwd hoe het daar zal zijn.

• 27 Oktober 2017 - 14:41

Yvonne Schirk:

Hoi Susanne,

Geweldig leuk om te zien en lezen wat jullie allemaal meemaken op jullie reis.
    Zou zo achter jullie aan willen reizen.
    Geniet er met volle teugen van! Doe ik ook vanuit het Skillslab.

Groetjes Yvonne

Amanuensis Skills- en Simulatielab