Japan en laatste dagen maleisie - Reisverslag uit Tokio, Japan van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu Japan en laatste dagen maleisie - Reisverslag uit Tokio, Japan van Suus, Thomas, Yara & Tygo - WaarBenJij.nu

Japan en laatste dagen maleisie

Blijf op de hoogte en volg Suus, Thomas, Yara & Tygo

17 Februari 2018 | Japan, Tokio

Japan was echt helemaal geweldig!!!!
Toen we aankwamen was het 1 graden en aan het sneeuwen, dat was wel even wat anders dan 35 graden in maleisie.
We wilde met de metro naar het hotel maar dat was nog even gedoe met de kaartjes want we wisten nog niet hoe het werkte, een aardige Japanse man kon ons daarmee helpen en na wat zoeken hebben we bij het loket een metrokaartje kunnen kopen om naar ons hotel te gaan. Het zoeken naar het hotel was nog best lastig, na tig keer vragen en na een uur ronddwalen kwamen we verkleumd bij het hotel aan, maar wat bleek het was wel de hotelketen maar niet de goede vestiging.... handig... not maargoed. gewapend met een goede plattegrond en uitleg konden we op pad naar ons hotel en na 20 minuten lopen waren we er dan toch. Een minikamertje zoals in heel japan maar super praktisch ingericht en met een diep klein japans bad op de badkamer... heerlijk!
de wc's zijn zo bijzonder in japan, ze hebben verwarmde wc brillen ( heerlijk echt luxe als je lang buiten in de kou hebt gelopen, eerst vond ik dat soort dingen onzin maar ben het zeker echt gaan waarderen! vooral als je het een keer niet hebt merk je echt het verschil) Ook zitten er tig knopjes op voor watervalgeluid (voor de privacy) en met warmwater bidet, Yara vond dit geweldig. Alleen de eerste keer wisten we niet hoever ze moest zitten op de bril dus ging het tussen haar beentjes door zo tegen de wc muur aan hahah oepsie... Zelfs de wc bril gaat automatisch open. echt apart. Ook in openbare ruimtes is het zo luxe geregeld echt bijzonder! Bij tokyo hands, loft en daiso hebben we heerlijk gewinkeld voor bento spul om bento lunche's te maken voor de kids. De sushi was heeeeeeeeerlijk!!! zelfs uit de supermarkt heeft het topkwaliteit. We zijn naar veel tempels geweest, hebben veel gelopen ( alvast getraind voor de vierdaagse beide) meteen een muts en handschoenen gekocht want het was super koud daar :) naar de vismarkt geweest, dat was echt heel bijzonder om te zien, hele karakteristieke sfeer, helaas wordt het dit jaar gesloten en verhuisd de vismarkt ergens anders heen. Ook zijn we naar disneyland geweest, dit was echt top de winny the pooh attractie was echt zo ontzettend leuk ( is alleen in tokyo) de japanners daar zijn al een attractie op zich verkleed in thema en matching outfits bij vriendinnen groepen en stelletjes. We zijn met Mickey mouse op de foto geweest, dit was voor de kids het hoogtepunt van de dag, vooral voor tyg die helemaal gek is van Mickey. Daarna zagen we donald duck ook nog staan dus daar ook in de rij voor de foto, yara tig keer gewaarschuwd dat ze niet moest klimmen op het hek naast ons maarja je weet hoe dat gaat bij kleine kinderen oostindisch doof dus na 2 minuten tand door de lip en dat bleef maar bloeden maar gelukkig 1 minuut voordat we bij donald waren hield het op, bloed op zo een wit pak dat gaat hem niet worden he :)
Er was een parade van frozen, en savonds een lichtjes parade. Echt een topdag! Geen lange wachtrijen gelukkig en het is lekker droog gebleven.
De metro's werken echt top in japan en het is erg makkelijk om te reizen met het openbaar vervoer, ze zijn ook super gestructureerd de japanners, iedereen wacht netjes op hun beurt om in te stappen en het is zelfs in de spits super super stil.... heel bijzonder is dat! ook vonden we het zeker niet extreem duur, dat beeld hadden we wel van japan.
Na een week zijn we naar Kyoto gegaan met de snelle skikansen trein die tussen de 210 en 310 km per uur gaat. Echt een top ervaring je hebt niet in de gaten dat hij zo hard rijdt, we zagen onderweg ook nog mount fiji dat was zo mooi! Kyoto was een super moderne stad, dat hadden we zeker niet verwacht maar als je wat zocht vond je de geweldige oude wijken, zo bijzonder!!! Echt prachtig en een aanrader! We hadden daar een studio dus konden we ook koken, alleen de pannen moest je huren en daar hadden we geen zin in want de sushi is zo lekker hier dus we hebben de fluitketel maar gebruikt om eieren in te koken en de soyaboontjes op te warmen :) ook had het een wasmachine wat een luxe!!!!! En op de badkamer zat een droger systeem dus de kleren aan hangertjes op de douchegordijn stang en de volgende ochtend waren ze kurkdroog hoe handig!
Ook zijn de mensen super vriendelijk en beleeft. In tokyo was het nog grappig we zaten wij een lokaal tentje ( bestellen is niet moeilijk ze hebben alle gerechten in het plastic buiten in de vitrine, of plaatjes menu kaarten) en we gingen daar lekker fried rice eten en dumplings. Er zaten twee oude mensen naast ons, die geen engels spraken maar met gebaren taal wilde ze weten of tyg en yara tweeling waren en hoe oud ze waren enz toen kregen we ineens twee pullen bier van ze als kadootje bij de lunch.... heel lief maar ik drink geen bier haha dus thomas twee liter weggetikt. Hij zei zelfs met de wintersport drinkt hij nog niet zoveel smiddags:) :) Bij de laatste tuin die we bezochten waren we super verrast!! we wilden namelijk heel graag in april in japan zijn voor de kersenbloesem maar doordat we naar australie zijn gegaan en onze reis daardoor in hadden gekort hadden we niet verwacht nog bloesem te zien. Maar hier stonden al een paar bomen in de bloesem zo mooi!!!japan was echt top we gaan er zeker nog een keer naar terug en meer rondreizen daar. Eergister zijn we weer in Maleisie aangekomen bij ons huishotel hahah de mensen herkende ons ook weer bij het zwembad, haha niet zo moeilijk super blond en twee kleine draken. lekker een beetje gezwommen en rustig aan gedaan, oja en nog op jacht geweest naar een gum, want tygo vond het nodig tijdens dat we aan het uitpakken waren na vijf maanden weer een nieuwe rare frats uit te voeren en te tekenen op de muur.... gelukkig was het met potlood maargoed, vandaag naar de batu caves geweest, dat was echt super indrukwekkend een hindoe tempel in een grot daar kom je door 200 trappen op te klimmen.
Morgen nog een dagje relaxen en dan maandag alweer naar nederland na 5 maanden. zo vreemd we hebben meer het gevoel dat we 2 weken weg zijn geweest dan zo lang :) Ook wel weer leuk om terug te gaan, iedereen weer te zien en in ons nieuwe huisje te beginnen en mucho weer op te halen maar het reizen nee dat zijn we nog niet beu, het had ook langer mogen duren.

We zijn in 7 landen geweest
trein
shikansen
metro
we hebben veel sushi en heel veel rijst gegeten.
veel gezwommen
heeeeel veel tempels gezien, boeddhistische, hindoe, japans, chinees
We hebben kerst in Maleisie gevierd, oud en nieuw in Australie
Ontelbare dieren bewonderd
Gekampeerd
Veel lieve mensen ontmoet en leuke gesprekken gehad
En vooral veel quality time samen doorgebracht en veel mooie herinneringen gemaakt.
Het was een top reis!!

• 17 Februari 2018 - 16:13

Nienke:

Hoi lieverds!
    Wat was het leuk om jullie verhalen te lezen. Ik zat al een hele tijd te verlangen naar jullie Japan blog (gelukkig had ik al eens wat kunnen mee spieken met de appjes en foto's van Susan. Wat indrukwekkend daar zeg. Alleen de foto's al geven zo'n ander beeld dan de foto's uit de andere Aziatische landen!!! En wat zijn de kinderen gegroeid zeg!!! De opa's en oma's zullen wel heel erg uitkijken naar het weerzien.
    We zien elkaar snel. Goede reis en een goede aankomst in jullie nieuwe huis in Malden (net op tijd om een moestuin aan te leggen....hoera!!!).
    Liefs van de Broekmannetjes.

• 17 Februari 2018 - 16:48

Ab:

Hee susan en thomas geweldig om te lezen .en wat fijn dat jullie het reizen nog niet genoeg gedaan hebben.want stel je niet meer gaat reizen dat zou niet goed voor jou zijn altijd maar in nederland blijven nee dat is niks voor jullie goede terug reis en we zien mekaar gr ab en greet

• 17 Februari 2018 - 18:02

Natasja Van Der Spoel :

Wat heerlijk weer om te lezen !!!!
    En maandag weer terug naar huis ,
    Op naar de volgende reis !!

• 17 Februari 2018 - 18:02

Natasja Van Der Spoel :

Wat heerlijk weer om te lezen !!!!
    En maandag weer terug naar huis ,
    Op naar de volgende reis !!

• 17 Februari 2018 - 22:17

Lucia:

Wat n heerlijk avontuur weer.
    Gelukkig spraken we elkaar veel op de app of facetime.
    Want anders hadden we het nooit zo lang vol gehouden hoor.
    Maar met gelukkige kids heb je gelukkige ouders en ook grootouders.
    Nu heerlijk n eigen gezellig nestje opbouwen . En doorsparen naar n nieuw avontuur.

Heerlijk dat we weer kunnen knuffelen. Dus pas maar op we halen de lange wachttijd wel in.
    Groetjes van n blijde Oma. xxx

• 20 Februari 2018 - 22:47

Mijnie:

Japan is totaal anders, maar dus zeker de moeite waard.
    Wat hebben jullie veel gedaan in deze 5maanden. En wat was het leuk om met jullie blog mee te reizen ( zo voelde het soms echt!). Bedankt.
    Goede terug reis en succes met het hier weer acclimatiseren.

• 06 Maart 2018 - 10:45

Nienke Broekman:

zo.....en nu met voeten in de Nederlandse klei. Eigenlijk ben ik best nieuwsgierig hoe het bevalt...weer "thuis"". Kunnen jullie niet doorgaan met de blog? Kunnen we nog even mee genieten van het afronden van de reis en het aankomen en landen hier in Nederland. Hopelijk zien we elkaar snel!! Liefs van de Broekmannetjes.